
Naszym zdaniem dziecko najpełniej rozwija się w relacjach z drugim człowiekiem i wtedy uczy się funkcjonować w społeczeństwie.
Stwarzamy dzieciom rodzinną atmosferę. Uwzględniamy w naszych planach propozycje rodziców. Jesteśmy zawsze gotowi do indywidualnych spotkań i ścisłej współpracy z rodzicami. Sądzimy, że dziecko w wieku poniemowlęcym najlepiej i najpełniej rozwija się poprzez zabawę: nasze propozycje dydaktyczne oparte są na formie zabawy, wspomagamy naturalny rozwój dziecka poprzez stymulowanie jego zainteresowanie światem, rozwijamy jego inwencję twórczą , rozwijamy wyobraźnie.
Wierzymy, że zdrowe dziecko to zdrowa psychika i ciało : dbamy o ogólny rozwój ruchowy dziecka – organizujemy zajęcia w wywietrzonej sali, w ogrodzie żłobkowym, robimy ćwiczenia relaksacyjne, przeprowadzamy zabawy dydaktyczne, tematyczne (w kącikach zabaw), manipulacyjne, konstrukcyjne, plastyczne, wprowadzamy zajęcia z Metody Dobrego Startu M. Bogdanowicz, prowadzimy zajęcia ruchowe z wykorzystanie Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.
Wyprawka grupy 4
- Chusteczki higieniczne – 1 opakowanie po 100 szt. raz w miesiącu
- Chusteczki nawilżające – 1 opakowanie raz w miesiącu /
- Ręczniki papierowe 2 szt. 1 x w miesiącu
- Śliniaki – 2 szt. wiązane duże frotte z ceratą /bezzwrotnie/
- Pampersy /każdy pampers podpisany oddzielnie/
- Pościel: poszwa, prześcieradło, 2 koce (podpisane imieniem i nazwiskiem)
- Dzieci które nie śpią w pampersach – podkład na leżak
- Ubrania zapasowe do szafki, reklamówki na brudne ubrania zostawione w szafce
- Teczka na prace na gumkę podpisana
- Balony – 10 szt.
- Taśmę dwustronną 1szt. – Tylko chłopcy
- Wstążka lub tasiemka – kolor dowolny 1 szt. – tylko dziewczynki
- Baterie R 6 2 szt. – chłopcy
- Baterie R 3- 2 szt.- dziewczynki
Piosenki i wierszyki
Kolorowe listki
Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały.
Kolorowe listki na wietrze szumiały.
Szu, szu, szu, szumiały wesoło.
Szu, szu, szu, wirowały w koło.
Kolorowe listki bardzo się zmęczyły.
Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
Hop, hop, hop, tak sobie skakały.
Hop, hop, hop, w koło wirowały.
Kolorowe listki spadły już na trawę.
Kolorowe listki skończyły zabawę.
Cicho, sza, listki zasypiają.
Cicho, sza, oczka zamykają.
Dwa kółeczka
Patrzcie, patrzcie, jak wesoło,
dwa kółeczka krążą wkoło.
Dwa kółeczka krążą wraz, Ach, jakże to cieszy nas.
Rączki w górę podnosimy,
dookoła się kręcimy.
Jedną nóżką tupnę raz,
i do tego klask, klask, klask.
Drugą nóżką tupnę raz,
i do tego klask, klask, klask.
Karuzela
Chłopcy dziewczęta, dalej spieszmy się.
Karuzela czeka, woła nas z daleka.
Starsi już poszli a młodsi jeszcze nie,
Hejże ha! Hejże ha! Śpieszmy się!.
Hej hopsa sa,
Jak ona szybko mknie,
Hej dalej, dalej do zabawy spieszmy się. 2x
Gimnastyka
Głowa, ramiona, kolana pięty,
Kolana, pięty, kolana, pięty,
Głowa, ramiona, kolana, pięty
Oczy, uszy, usta, nos.
Idą kaczuszki
1. Idą kaczuszki,
Trzymają swe brzuszki,
Ogonkiem ruszają,
Główkami kiwają.
Ref. Kwa, kwa, kwa, kwa, kwa, kwa,
Kwa, kwa, kwa, kwa, kwa! (2x)
2. Idą kaczuszki,
Mają krótkie nóżki,
Wszystkie się bujają,
Wesoło śpiewają.
Ref. Kwa, kwa, kwa, kwa, kwa, kwa,
Kwa, kwa, kwa, kwa, kwa! (2x)
3. Idą kaczuszki,
Umyć swoje nóżki,
Skrzydłami machają,
W wodzie już pływają.
Ref. Kwa, kwa, kwa, kwa, kwa, kwa,
Kwa, kwa, kwa, kwa, kwa! (2x)
Dwa małe misie
Dwa małe misie tańcują, tańcują, tańcują.
Bardzo się przy tym radują, ach radują się.
ref. Ha, ha, ha ha, ha ach radują się.2x
Galerie Grupy IV
